Workshops

Workshop: Lær at læse fremmedsprogede strikkeopskrifter

Dana Watsham – lørdag kl. 9.00 – 12-00

Der arbejdes på engelsk, samt tysk og fransk hvis der er behov for det.

Vi har alle prøvet det – man falder pladask for en model, fundet på nettet, og så kan opskriften kun findes på engelsk (eller tysk, fransk, svensk, eller …). Hvis man ikke er en sikker sprogbruger, virker det skiftevis skræmmende og uforståeligt. Der findes en del strikkeordbøger på forskellige hjemmesider, men det kan også være godt med lidt hjælp til at afkode sætninger der virker uforståelige.

Workshoppen tager udgangspunkt i de mest almindelige ord og begreber i en strikkeopskrift, og handler meget om at demonstrere, at man faktisk ikke behøver det store ordforråd. Når først man får styr på hvad ret, vrang, slå op, luk af og så videre betyder, oplever man at den underligt uforståelige tekst pludselig begynder at give mening.

Medbring: Notesbog og skrivetøj, evt. en opskrift du har problemer med at forstå. Jeg medbringer et lille kompendium med oversættelser af de mest nødvendige begreber, og vi bygger videre på det i fællesskab. Det er ikke mere svært end man selv vil gøre det til.

TILMELD